LeadHERship - DIY: Gründing på 1-2-3 - Program
14:00 Velkommen!
Grethe Bergsland, Direktør Americas, Innovasjon Norge
Grethe Bergsland har nesten 20 års erfaring med internasjonal forretningsutvikling- fra Asia til Europa - og er i dag Innovasjon Norges regiondirektør for Nord- og Sør Amerika. Hun skal oppdatere oss på verktøy og hjelpemidler som er tilgjengelige for gründere, både finansiering, rådgivning og også de globale skaleringsprogrammene som leveres fra Innovasjon Norges kontorer i London, New York, Washington DC og selvfølgelig - Silicon Valley.
Vilde Regine Tellnes, Gründer av Healthy Eats og Verba, ble kåret til DNs 30 ledestjerner under 30 år i 2021.
Før hun fylte 23, hadde hun allerede besøkt over 100 land. Som 24-åring jobbet hun i en tech-startup midt i Silicon Valley. Året hun fylte 25, tok hun steget inn i entreprenørskap og grunnla sitt første selskap, Healthy EATS. Som 26-åring ble hun anerkjent som en av de utvalgte på Dagens Næringslivs prestisjefylte liste "30 under 30".
Da hun var 27, stod hun på scenen ved Nobels Fredssenter og ble anerkjent som en av Norges topp 10 bærekraftsledere av E24. Som 28-åring holdt hun sin første TEDx-talk, og som 29-åring ble hun én av fem entreprenører i verden valgt ut til et eksklusivt gründerprogram hos Richard Branson.
I dag som 30-åring har hun nylig lansert sitt nye selskap, Verba, som hjelper organisasjoner og ledere med å bli sett, hørt og husket.
I Vilde Regine sitt innlegg vil hun gi innsikt i de viktigste lærdommene hun har hatt på sin gründerreise, og hva som faktisk stopper oss fra å leve det livet vi er ment å leve.
Tina Todnem, Vice President Technology Strategy
Tina vil fortelle fra hennes 25 års erfaring med teknologi og strategi. Leder nå arbeidet med Equinor Technologi strategi, teknologi porteføljestyring og eksterne teknolgisamarbeid.
Der ingen skulle tru at nokon kunne bygge merkevare
Aina Lemoen Lunde, administrerende direktør for Feddie Ocean Distillery,
Norges eneste økologisk sertifiserte whiskydestilleri ligger på den lille øya Fedje. Med 1100 kvinnelige investorer har de vist at det kan bygges en knallsterk merkevare på en øy ute i havgapet, med kvinnelig eierskap og økologisk produksjon.
Tidligere har Lunde vært markedsdirektør i DNB, hvor hun ledet konsernets satsing på merkevare, markedsføring og salg i nesten ti år.
Her har hun blandt annet initiert og ledet kampanjen #huninvesterer, som fokuserte på økonomisk likestilling og bidro til en økning av kvinnelige gründere, aksje- og fondseiere i Norge.
Lunde vil dele sine erfaringer med å bygge en merkevare fra bunnen av, viktigheten av å differensiere seg i markedet, og hvordan merkevarebygging bør integreres i selskapet helt fra starten. Hun vil også gi verdifulle tips til de som er nysgjerrige på å jobbe med oppstart og innovasjon, og hvordan man kan overkomme utfordringer og utnytte muligheter i denne spennende bransjen.