Suksessen fortsetter for Gi Gaven Videre

20.11.2020

Folkene bak det digitale gavekortet Gi Gaven Videre er i full fremdrift inn i julegavesesongen. Etter braksuksessen i fjor har de forsterket teamet og ansatt Elizabeth Bovoli som daglig driver. Hun er første ansatte og skal jobbe sammen med daglig leder Aksel Mjøs.

Da gavekortet ble lansert rett før julen 2019 valgte om lag 40 bedrifter å gi dette som gave til sine ansatte. I 2020 har gavekortene blitt anerkjent som en bærekraftig og meningsfull erstatter til fysiske gaver på konferanser og webinarer, og flere bedrifter velger å gi gaven videre til sine ansatte også i år.

Gi Gaven Videre har i år jobbet videre med sin strategi med misjonen om å frigjøre verdien av gaver til å finansiere de som gjør verden til et bedre sted. Stiftelsen Agenda Vestlandet, knyttet til Sparebanken Vest, har støttet Gi Gaven Videre med 2,25 mill. kr og Innovasjon Norge har bidratt med 750 000 kr. – Ideen og oppstarten har utløst entusiasme fra utrolig mange proffe folk. Det er mange som engasjerer seg i dette fordi det er et dypt meningsfylt og bærekraftig alternativ. Det er også en gyllen mulighet for å ta konkret samfunnsansvar og skape troverdighet overfor ansatte, kunder, leverandører, partnere og potensielle nye medarbeidere, sier initiativtaker Aksel Mjøs.

Gi Gaven Videre er et digitalt gavekort ansatte gir videre til sin hjertesak. Flere gode formål har kommet til gjennom året, og nå kan man velge blant 95 ulike. Formålene er kategorisert under spesifikke bærekraftsmål, som gjør det enklere for den ansatte å velge. – Engasjementet fra de ansatte i bedriftene som ga gaven videre i fjor var strålende. Rundt to tredeler av medarbeiderne valgte å støtte en annen hjertesak enn det bedriftsledelsen pekte ut. De ansatte føler de blir tatt på alvor når de selv kan støtte det de brenner mest for, sier Aksel.

Gi Gaven Videre er non-profit og drives som et stort felles dugnadsprosjekt hvor bidragsytere er lidenskapelig opptatt av å sette bærekraft og veldedighet i fokus.

Les mer om konseptet på nettsiden