Alle virksomheter kan bli rammet av en krise – fysisk eller immateriell. Medarbeidere kan bli skadet på reise, selskapet kan utsettes for økonomisk utroskap og forsømmelser kan lede til omfattende kritikk. Alt dette er også brensel for starten av en omdømmekrise.
Det er ikke krisen i seg selv, men krisehåndteringen som avgjør hvilken tillit ledelsen og virksomheten sitter igjen med når krisen er over. Derfor er det smart å øve på krisehåndtering.
Det blir konkrete oppgaver som skal løses i grupper, presenteres og diskuteres i plenum. Krise- og kommunikasjonseksperter fra First House vil dele kunnskap, tips og vurderinger.
Vi kan love at øvelsen blir både morsom og ubehagelig, og at du kommer til å føle rådvillhet og mestring. Målet er at du skal vite hva du bør gjøre når krisen rammer.
I dette kurset vil du styrke kunnskapen om:
- Kriseberedskap og forebygging
- Krisedynamikk
- Kriseledelse
- Krisekommunikasjon – mediehåndtering
I samarbeid med
