Siden 2020 har Zrch utviklet en markedsplassteknologi med integrert AdTech – en data- og AI-drevet SaaS-plattform, som skaper økt verdi for brukere, bransjeaktører og samarbeidspartnere.
Zrch har i dag rundt 35 ansatte, og store deler av utviklings- og produktstrategien drives fra Bergen.
Hvordan Zrch skaper verdi – sammen med partnere
Zrch har spesialisert seg på digitale markedsplasser, med hovedfokus på eiendomssektoren.
I Norge er selskapet mest kjent som teknologileverandør til Hjem.no.
Forretningsmodellen bygger på å skape økt verdiskaping for samarbeidspartnere, bransjeaktører og sluttbrukere. AI-drevne løsninger og innebygd AdTech gir sterk og treffsikker synlighet, og øker merverdi i prosessen rundt kjøp og salg av bolig.
Zrch skalerer nå internasjonalt, mens nye AI-baserte produkter og tjenester utvikles for å styrke plattformen, skape nye konkurransefortrinn og åpne for utvidelse til flere bransjevertikaler.
Teknologisk innovasjon og partnerskap
Zrch kombinerer AI, datadrevet innsikt og partnerskap for å utvikle ny teknologi som forenkler og forbedrer.
Selskapet har særlig fokus på å:
- Utvikle en AI-agent som gir smartere kundeopplevelser
- Bygge spisskompetanse i Rust og utvikle innovative AI-løsninger
- Samarbeide med partnere på tvers av bransjer for å skape løsninger som gir reell verdiskaping.
- Fremme kompetanseutvikling og samarbeid som grunnlag for kontinuerlig innovasjon.
Bergen som utgangspunkt for global vekst
Med Bergen som utgangspunkt ser Zrch medlemskapet i Bergen Næringsråd som en naturlig tilhørighet.
Det gir selskapet en tydelig plass i næringslivets fellesskap og en plattform for nettverksbygging, samarbeid, erfaringsdeling og lokal synlighet – samtidig som selskapet fortsetter å vokse internasjonalt.
– Med hoveddelen av våre ansatte i Bergen gir medlemskapet oss både en sterk lokal forankring og et godt utgangspunkt for videre internasjonal vekst, sier Benedikte Krohn Eeg, landedirektør for Zrch Norge.